Veelgestelde vragen
Wat kost het om mijn woning te verhuren via Vast & Co.
Bij Vast & Co. nodigen we u uit om uw woning te delen met anderen en er tegelijkertijd voordeel uit te halen. Met slechts een eenmalig bedrag van €650,-, geven we u de gelegenheid om uw woning te verhuren. Een unieke kans, op voorwaarde dat we ook het beheer van de woning mogen verzorgen. Deze aanbuis is geldig voor een minimale duur van 1 jaar, zodat u met een gerust hart kunt plannen op de lange termijn. We staan klaar om te zorgen voor uw woning, terwijl u de vruchten plukt van de verhuurmogelijkheden.
Kan Vast & Co. mijn woning ook verhuren
Zeker! Vast & Co. werkt nauw samen met Agnes Tomesen Makelaardij. Neem een kijkje op de website onder het kopje Verhuur.
Waarom zou ik mijn vastgoedbeheer uitbesteden?
Bij Vast & Co. zijn er diverse redenen waarom het uitbesteden van uw vastgoedbeheer bijzonder interessant kan zijn. Allereerst kunt u zich ontdoen van de zorgen omtrent allerlei technische kwesties. Denk hierbij aan situaties waarin u bijvoorbeeld tijdens uw vakantie geconfronteerd wordt met een lekkage en geen gedoe wilt hebben met het regelen van een loodgieter. Ook financiële aangelegenheden, zoals het innen en verifiëren van huurbetalingen, het controleren van facturen en het opstellen van jaaroverzichten, vallen onder onze verantwoordelijkheid. Daarnaast biedt het uitbesteden van uw beheer ook fiscale voordelen. U minimaliseert uw persoonlijke betrokkenheid en taken, en kiest voor een vorm van "normaal vermogensbeheer". Hierdoor wordt uw vastgoedinvestering geclassificeerd in Box 3, in plaats van Box 1. Deze benadering heeft aantrekkelijke voordelen, aangezien u geen belasting hoeft te betalen over huurinkomsten en mogelijke meerwaarden bij verkoop. Voor uitgebreidere informatie verwijzen we u tevens graag naar ons blog.
Voor welke onroerende zaken kan ik bij Vast & Co. terecht?
Kamers, studio's, appartementen en woningen.
Hoe krijg ik inzicht in mijn vastgoedportefeuille?
Door alle gegevens centraal (cloud based) op te slaan, kunnen we gedetailleerde rapporten genereren die inzicht geven in de prestaties van vastgoedportefeuilles. Als eigenaar heb je op elk moment toegang tot ons portaal waarin je actueel rapportages kan generen.
Wat zijn jullie openingstijden?
Vast & Co. is maandag t/m vrijdag geopend van 09:00 tot 17:30. Voor spoed calamiteiten zijn wij 24/7 bereikbaar.
Waar zijn jullie actief
Oorspronkelijk is Vast & Co. gestart in West-Brabant inmiddels beheren wij ook onroerend goed in de rest van Brabant en de regio randstad.
Hoe wordt de huurprijs bepaald?
De huurprijs wordt bepaald middels het Woningwaarderingsstelsel (WWS). Indien de woning in de vrije sector valt wordt er naar de marktwaarde gekeken.
Zijn jullie prijzen inclusief BTW
Nee alle genoemde prijzen zijn exclusief BTW
Wat zijn de kosten voor het beheren van een woning?
Vast & Co. hanteert een all-in (financieel, technisch en commercieel beheer) tarief van €57,50* per object. *Bij objecten tot een maximale huursom van €2.000,- per maand.
Wanneer wordt de huur overgemaakt
De huurders dienen de huur voor de 28ste van de maand over te maken. Vast & Co. zorgt dat de huursom voor de 1ste van de maand wordt doorgestort aan de eigenaar.
Hoe snel worden klachten en-/of reparaties in behandeling genomen?
Huurders kunnen via ons online portaal laagdrempelig klachten en-/of reparaties indienen. Deze komen direct bij Vast & Co. binnen. Er wordt een onderscheidt gemaakt tussen spoed of geen spoed. Bij spoed is Vast & Co. 24/7 bereikbaar. Bij spoed wordt direct actie ondernemen. Als het geen spoed heeft wordt er binnen binnen 24 uur gereageerd.
Zijn er kosten voor de huurder?
Nee er zijn geen kosten voor de huurder. Wij vragen geen inschrijfkosten, contractkosten of andere verborgen kosten aan de huurder.